<
آقای امید انوشه، مدرس سنتور
<
آقای حمید مزیدی، مدرس گیتار
<
آقای مهدی انتظاری، مدرس آواز سنتی
<
آقای علیرضا سهیلی زاده، مدرس نی
<
خانوم لیدا فارسی، مدرس موسیقی کودک
<
آقای امیر احمدی، مدرس پیانو و کیبورد
<
آقای حامد نصیری زاده، مدرس آواز کلاسیک و سلفژ
<
آقای محمد نصیری زاده، مدرس دف
<
آقای ایمان دوست حسینی، مدرس تنبک
<
آقای میثم ثقفی، مدرس تار و سه تار
<
آقای محسن کریمی، مدرس ویولن و کمانچه
<
آقای مصطفی امیدی، مدرس تمبک
<
آقای محمد شرعیاتی، مدرس ویولن ایرانی
<
آقای علیرضا رستگار، مدرس عود
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
Bootstrap Slider

بیوگرافی فرهنگ شریف

بیوگرافی

یکی از مهم‌ترین و دلنشین‌ترین سبک‌های نوازندگی تار متعلق به او بود. وی با ابداعاتی که در نحوهٔ انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده

  • 1397/11/08
  • بازدید : 32

Farhang Sharif.jpg

فرهنگ شریف از چهارسالگی تحت تأثیر آموزش موسیقی به‌وسیلهٔ پدرش و نیز رفت‌وآمد بزرگان موسیقی به منزل آن‌ها خصوصاً عبدالحسین شهنازی برادر علی‌اکبر شهنازی، موسیقی را فراگرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می‌کرد. او تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به استادانش شباهتی نداشت و مخصوص خود او بود.
در دوازده‌سالگی نخستین تک‌نوازی خود را که زنده از رادیو پخش می‌شد با موفقیت اجرا کرد و به‌دنبال آن در اغلب برنامه‌های گل‌ها به عنوان تک‌نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی می‌کرد.

یکی از مهم‌ترین و دلنشین‌ترین سبک‌های نوازندگی تار متعلق به او بود. وی با ابداعاتی که در نحوهٔ انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده، از تار صدایی کاملاً متفاوت به وجود آورده که بسیاری معتقدند زیباترین صدای تولیدشده از ساز تار است. وی با قریحهٔ بی‌مانندش ملودی‌هایی بسیار لطیف و زیبا ساخته‌است. استفاده از ظرفیت‌های تار در صدادهی‌های متنوع، سکوت‌های سنجیده، آفرینش جملاتی فارغ از قالب‌های ردیف، جواب‌های کوتاه و مؤثر، اجرای ماهرانه انواع کشش‌ها و مالش‌های طولی و عرضی که ریشه در روش‌های ویولن‌نوازی ایرانی دارد، تکیه بر خیال آزاد و قدرت ایجاد موقعیت‌های خلسه‌آور در هنگام تک‌نوازی و آفرینش کوک‌های گوناگون اختصاصی از ویژگی‌های برجسته هنر نوازندگی فرهنگ شریف به‌شمار می‌رفت، به گونه‌ای که سبک و اسلوب نوازندگی‌اش منحصر به خود او بوده و از ساز هیچ نوازنده‌ای به غیر از ساز خودش شنیده نشده‌است. او چند سال در آمریکا اقامت کرد و در دانشگاه‌های معتبر آنجا نیز کرسی استادی داشت.