<
آقای امید انوشه، مدرس سنتور
<
آقای حمید مزیدی، مدرس گیتار
<
آقای مهدی انتظاری، مدرس آواز سنتی
<
آقای علیرضا سهیلی زاده، مدرس نی
<
خانوم لیدا فارسی، مدرس موسیقی کودک
<
آقای امیر احمدی، مدرس پیانو و کیبورد
<
آقای حامد نصیری زاده، مدرس آواز کلاسیک و سلفژ
<
آقای محمد نصیری زاده، مدرس دف
<
آقای ایمان دوست حسینی، مدرس تنبک
<
آقای میثم ثقفی، مدرس تار و سه تار
<
آقای محسن کریمی، مدرس ویولن و کمانچه
<
آقای مصطفی امیدی، مدرس تمبک
<
آقای محمد شرعیاتی، مدرس ویولن ایرانی
<
آقای علیرضا رستگار، مدرس عود
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
<
آموزشگاه موسیقی انوشه
Bootstrap Slider

بیوگرافیی بهمن رجبی نوازندهٔ ،صاحب سبک و مدرس تنبک

بیوگرافی

بهمن رجبی اولین نوازندگانِ معاصرِ تنبک است که در آثار و کنسرت‌های خود توجه ویژه‌ای به تنبک به عنوان یک ساز تک نواز مبذول داشته‌است

  • 1397/10/01
  • بازدید : 55

بهمن رجبی متولد (۷ اسفند ۱۳۱۸، رشت) نوازندهٔ صاحب سبک و مدرس تنبک است. وی از اولین نوازندگانِ معاصرِ تنبک است که در آثار و کنسرت‌های خود توجه ویژه‌ای به تنبک به عنوان یک ساز تک نواز مبذول داشته‌است و آثار وی و ابداعات او در زمینهٔ تکنوازی تنبک گواهِ این نکته است. از آثار برجستهٔ وی در زمینه تکنوازی تنبک می‌توان به قطعهٔ «گفتگوی چپ و راست» اشاره کرد که در کتاب آموزش تنبک وی (جلد ۲) موجود است. از ابداعات او در تکنیک نوازندگی تنبک می‌توان به افزودن ۱۱ نوع ریز اشاره کرد. بهمن رجبی در مورد تکنوازی تنبک معتقد است که نوازنده باید دو ویژگی داشته باشد: اول: قدرت اجرایی و دوم: ظرافت اجرایی؛ که در پس و پشت آن، خلاقیت آشکاری نهفته است. به عبارت دیگر تار قدرت و پود ظرافت. یکی از ویژگی‌های مکتب وی این است که میزان‌هایی از گذشتگان گرفته و آن را به زیبایی هر چه تمام تر بسط و گسترش داده که نمونهٔ آن هشت میزان از میزان‌های امیر ناصر افتتاح است که آن‌ها را بسط و گسترش داده و سه قطعهٔ مستقل بوجود آورده است. از کارهای بزرگی که بهمن رجبی برای تنبک نوازی ایران انجام داده است ساخت ریزهای شانزده‌گانه است؛ و یکی دیگر، بسط و گسترش ریتم‌های مطربی است. او حسین تهرانی را به عنوان پدر تنبک نوازی و از امیر ناصر افتتاحبه عنوان معلم بزرگ تنبک نوازی ایران یاد می‌کند. بهمن رجبی معتقد است که بایستی از دریچهٔ ریتم به عظمت آفرینش نگریست.